StarCraft II : Първи впечатления от бетата |
![]() |
![]() |
![]() |
Автор: StarCraft.bg |
Сряда, 24 Февруари 2010г. 14:25ч. |
![]() Hell, it’s about time! Доживяхме! След единадесет години и половина чакане най-накрая ръцете ни са полепнали по StarCraft II. Това означава, че до излизането на играта, ще можем да ви снабдяваме с инфо от първа ръка и да ви държим непрекъснато в течение как се развива бетата на играта. А сега, да пристъпваме към същността! Нека започнем с това какво е достъпно в първата версия на бетата и как ще се развива до излизането на играта. Вече знаете, че се тества единствено мултиплейъра, но за момента са достъпни единствено вариантите 1v1 и 2v2, на по-късен етап ще бъдат разкрити 3v3, 4v4 и FFS. Възможно е да се играе срещу компютри, но трудността им за момента е ограничена до една “Very Easy”. Achievement-ите не са достъпни. Картите са общо 6, като всяка има два варианта (т.е. общо 12) – “Novice”, при който ранен ръш е невъзможен, тъй като играчите са заградени от прегради с 2000 живот и нормален вариант, при който прегради няма. Ранг листа все още няма, но след всеки двубой се взимат точки. Сега преминаваме към впечатленията ни от всяка раса, ще обърнем внимание на генералните промени при тях и какво е усещането от играта с всяка... ![]() Ъпгрейдите са много, само летището има 5; казармата и факторито имат, както преди по два add-on-a, всеки с по няколко ъпгрейда. Интересното е, че единия от add-on-ите позволява и от летището, и от казармата, и от факторито, слабите единици да се произвеждат по две едновременно (за пример, при казармата, това е позволено единствено за Marine-ките). ![]() Бункерите и Supply Depot-ите могат да се снижават, така че ако сте заградили входа на базата си за врага, да можете да пуснете единиците си да излязат. По-важното е, че при първия, това предотвратява стрелбата на единиците вътре, а при втория, не се отразява на лимита, т.е. снижаването на Supply Depot-ите не губи функцията им. Thor. Трансформъра на тераните претърпя доста промени от момента, когато за пръв път го видяхме. Като начало, вече не е трансформър – преди се строеше като сграда, която след ъпгрейд се превръщаше в подвижен армагедон. Самата единица е по-малка от преди и слава-богу махнали са анимацията, при която пускайки тежкият артилерийски огън (нанасящ 500 демидж за 6 секунди) камерата се приближаваше към единицата и на забавен каданс се проследяваше стрелбата. Най-якото свързано с Thor, е озвучаването му. Знаете че щаб квартирата на Blizzard се намира в Калифорния, нали? Не сме наясно дали губернатора на щата, бате Арни е фен на компанията и StarCraft, или просто вихрушките са решили да го почеткат, но Thor е озвучен с австрийски акцент, едно към едно с този на Шварценегер. И да, има „I’ll be back”! :D ![]() Първото което прави впечатление при игра с протоса е колко брутално яки са анимациите на строежа на сградите и оперирането им при правене на единица/ъпгрейд. На втори поглед, изглежда че имат по-малко сгради, единици и ъпгрейди от тераните, но... това е на “пръв поглед”. Zealot-ите изглежда се правят по-бързо от преди, при тях промяната е, че имат Charge умение, което е доста коварна засилка, която в комбинация с ъпгрейда за скорост причинява много болка на врага. Първата нова единица, която ни направи много приятно впечатление е Void Ray-а, който стреля и по земя, и по въздух, сравнително евтин е, като атаката му напомня тази на Death Star от Star Wars – три лъча се събират в един и колкото по-продължително стреля, толкова по-високи поражения нанася. Стрелбата му е може би два пъти по-бърза, от това, което видяхме по Battle Report-ите, като сега задържа постигнатия фокус на лъча, ако трябва моментално да смени целта си. За единици не е най-доброто решение, но за бутане на сгради е безценно и само 2-3 са идеални за ръш с цел спиране на икономиката на противника. Главната сграда (Nexus-a) има доста полезното умение Chrono Boost, чрез което само с 25 енергия можете да ускорите опериращите функции на всяка сграда с 50% за 30 секунди. High Templar-a ни разочарова в известна степен – както преди, не може да атакува, поражения нанася само с Psionic Storm-a, който все така боли, но сега има ново умение, чрез което за 8 секунди приятелска или вражеска единица става имунна към поражения. И това е. Тук определено ни липсва нещо. Dark Templar-a е все така лют и на 3-ти ъпгрейд на атаката нанася космическите 60 точки поражение, като сега в движението си е дори по-бърз от преди. Изненадващото е, че два High Templar-a правят Archon, но два Dark Templar-a правят също Archon, т.е. Dark Archon вече няма. На пръв поглед, могъщият Colossus също изисква допълнително тунинговане. Прави се доста бавно (75 секунди), изисква доста ресурси (300 минерала и 200 газ), взима 6 лимит, нанася малко поражения (около 30), при това стреля само по земя. От друга страна е доста мобилен, движи се навсякъде, прескача пропасти, хълмове, стреля доста бързо, а и пуска по два лъча (всеки нанасящ около 30 точки поражения), така че до известна степен се балансират нещата. ![]() За сметка на горните, сред любимите ни много бързо влезе Immortala, който е доста корав, но бавeн, на външен вид напомнящ на Dragoon-a. Нормалното му поражение, дори след 3-те ъпгрейда е под 30, но има допълнително поражение срещу бронирани единици (все още не знаем дали това включва енергийните щитове на протосите), в рамките на 40. Още по-интересното е, че с пасивното си умение Hardening Shield намалява всяко “силно” поражение (т.е. такова нанесено от последните единици в технологичното дърво) до 10 точки, стига енергийният му щит да е активен. ![]() Цялата статия може да прочетете в 3dzone.bg ![]() |
Последна промяна от Сряда, 24 Февруари 2010г. 14:55ч. |